‘t Kompas is een christelijke basisschool. Onze christelijke identiteit is dan ook het fundament van waaruit we handelen en waarop we onze keuzes maken. We geloven dat God ieder kind uniek heeft gemaakt en met een bepaalde reden aan Zijn wereld heeft gegeven. In Zijn navolging willen wij de kinderen liefdevol voorbereiden om hun plekje in te nemen in de maatschappij en daarin van betekenis te zijn. Binnen onze school hebben wij oog voor ieder kind en leren wij hen om oog te hebben voor hun medemens.

Wij zien het als uitdaging om de talenten en kwaliteiten die ieder kind heeft gekregen te ontdekken en helpen deze verder te ontwikkelen, zowel op sociaal-emotioneel gebied als cognitief. Wij willen de kinderen hierin optimaal begeleiden, zodat zij volledig kunnen functioneren in de huidige maatschappij. Dit doen wij door ons onderwijs zo veel mogelijk actief in te richten en vanuit onze vier kernwaarden: verantwoordelijk, creatief, samen en actief.

Verantwoordelijk
Vanuit Gods Woord hebben wij de opdracht gekregen om goed te zorgen voor Zijn schepping. We leren kinderen om verantwoordelijkheid te dragen voor hun eigen gedrag, voor hun medemens (binnen en buiten de school), voor de natuur en de bredere wereld waarin wij leven.

Creatief
Talenten ontdekken en kwaliteiten ontwikkelen kan op tal van manieren. Wij geven creativiteit in denken en handelen steeds meer ruimte in ons onderwijs, om ook hierin ontwikkelkansen te bieden. Het helpt kinderen te bepalen welke kant hun kompas op gaat wijzen.

Samen
Samen is een kernwoord in het dorp waarin onze school staat. Samen optrekken, samen leren, samen werken, samen geloven, samen sporten, samen spelen, samen zijn. School is een leer- en oefenplek waar we de kinderen graag voorbereiden op het samen leven met elkaar.

Actief
Kinderen op onze school leren graag op een actieve manier. Uit onderzoek is gebleken én wij hebben ondervonden dat daar waar beweging, spel en activiteiten worden aangeboden, er een hogere betrokkenheid is en kinderen beter tot leren komen, daarom zorgen we voor activiteiten en beweging in ons lesprogramma.

Een veilige, positieve en transparante sfeer waarin iedereen zich gezien, welkom en thuis mag voelen, zien wij als voorwaarde om tot ontwikkeling te kunnen komen. Net als goede contacten en samenwerking met de ouders van onze school. Samen kunnen we kinderen een mooie schooltijd bieden en samen ondersteunen wij de kinderen om zich optimaal te kunnen ontwikkelen.